Penetrační test je hacking ve jménu dobra

Dříve, než jsem začala pracovat v IT společnosti, znala jsem pojem „penetrace“ pouze ve spojení s penetračním nátěrem. 😊 Definice z Googlu říká, že „penetrační nátěry slouží pro přípravu stavebních podkladů, sjednocují savost podkladů, zpevňují jej, slouží jako můstek pro aplikaci dalších vrstev…“

Legrační je, že penetrační testování by se dalo definovat téměř stejnými slovy:

„Penetrační testování slouží pro přípravu bezpečnostních opatření, sjednocuje pohled na stávající úroveň zabezpečení, dává návrhy na „zpevnění“ ochrany a slouží jako můstek pro aplikaci dalších vrstev bezpečnosti.“

Jste chráněni ze všech stran?

Třeba jste si ve firmě zaplatili bezpečnostní balíček a v ideálním případě jste zvolili službu, která zajišťuje kvalitní ochranu. Jak si ale můžete být doopravdy jistí? Stačí vám slovo prodejce nebo vývojáře software? Nezapomeňte, že hackeři neustále hledají nové skuliny v ochraně, kterými mohou protáhnout své nelegální nástroje a potom vaše data.

Penetrační testování je způsob, jak si bezpečnost vašich webových stránek ověříte v praxi. Jednoduše řečeno se jedná o simulaci hackerského útoku, který přesně odhalí, jaká jsou silná a slabá místa ve vašem zabezpečení. Také přesně ukáže, jak vaše ochrana reaguje na kyberútoky.

Klidný spánek za pár korun

Běžná praxe je také penetrační test zaměřený na jednu konkrétní oblast. Například to může být zkouška firemní Wi-Fi, lokální sítě nebo webové aplikace. To se hodí v případě, že do svého systému implementujete nový prvek a potřebujete mít jistotu, že nebude nechtěně sloužit jako vstupní brána pro hackery.

Ve velkých firmách je penetrační testování běžná součást údržby sítí a webových prezentací. K jeho popularitě nepochybně přispívá také to, že nejde o nákladnou investici. Cena testu se podle konkrétních požadavků pohybuje v řádu několika tisíc korun.

Hackeři začali útočit na malé firmy

Společnost Symantec, která vyvíjí jeden ze světově nejpopulárnějších antivirů Norton, v loňském roce upozornila na to, že zatímco útoků na velké společnosti je každým rokem spíše méně, o to více přibývá obětí kyberútoků mezi malými firmami.

Příčina pravděpodobně spočívá v tom, že velké a střední firmy si již zpravidla pečlivě hlídají svoji bezpečnost. Počítají totiž s tím, že investice do kybernetické ochrany jsou nezbytnou součástí jejich digitální prezentace.

Oproti tomu řada menších firem svou kyber bezpečnost stále zanedbává. A jelikož i malá firma na internetu může generovat úspěšný byznys, rázem se pro hackera stává snadnou a chutnou kořistí.

Pokud to sedí i na vaše podnikání, nečekejte až na útok. S hackery je to jako se zloději. Nemusíte svůj web obestavět hradbami. Stačí mít kvalitní, adekvátní a prověřenou ochranu. Když to hacker uvidí, půjde to raději zkusit o dům dál.

Začněte s bezpečností svých webových stránek už teď.

Stáhněte si CHECKLIST 17 KROKŮ,
JAK DRAMATICKY ZVÝŠIT BEZPEČNOST WEBOVÝCH STRÁNEK

Zjistěte, jak na tom vaše bezpečnost je.

člen představenstva MENZO, a.s.
Komentáře