Potřebuje řešit kyberbezpečnost i moje firma?

Podnikáte a přemýšlíte nad tím, zda se vám vyplatí investovat do digitálního zabezpečení vašeho byznysu? Aktuální průzkumy a expertní posudky jasně ukazují, že to nebudou vyhozené peníze.

Cybersecurity Ventures, jedna z nejvýznamnějších světových organizací zkoumajících online bezpečnost a kriminalitu, odhaduje, že v roce 2021 bude náhrada škod za kyberútoky stát podnikatele zhruba 6 bilionů dolarů ročně. Ano, čtete správně. Bilionů. Mimo to upozorňuje, že do pěti let budou personalisté do firem poptávat trojnásobné množství specialistů na digitální bezpečnost.

Ostatně i americký prezident v loňském roce vydal výkonné nařízení, které má za cíl zlepšit kyberbezpečnost amerických úřadů a infrastruktury státních počítačových sítí. Důvodem je právě neustále rostoucí riziko útoku hackerů, na něž je třeba bez prodlení reagovat.

Největší slabina? Zaměstnanci

Kdo může stát za takovým incidentem? Nejčastěji bohužel bezpečnostní riziko vzniká přímo ve firmě. A nemusí za tím být ani špatný úmysl, ale třeba jen nepozornost nebo neznalost bezpečné práce s počítačem a internetem. Jako důkaz vám můžeme nabídnout aktuální průzkum globální poradenské společnosti PwC. Posbíral informace od bezmála 10 000 manažerů a ředitelů ve 122 zemích světa, kteří podnikají v 75 různých sférách obchodu. Výsledek průzkumu odhaluje, že nejčastěji stojí za bezpečnostními problémy stávající zaměstnanci firmy. Až poté následují bývalí zaměstnanci, hackeři, konkurence a nakonec spolupracovníci, jako jsou například konzultanti, externisté nebo freelanceři.

Platí i pro malé a střední firmy

Na mušce hackerů navíc nejsou už jen velké společnosti. Ty se ve většině případů poučily ze svých chyb, které je stály i stovky milionů dolarů a věnují se jak zabezpečení svých dat, tak vzdělávání zaměstnanců, aby si uměli ohlídat svěřené přihlašovací údaje. V posledních letech se proto hackeři zaměřili na menší firmy. Není to sice taková výzva jako probourat se třeba do interních sítí Walmartu, Yahoo nebo eBay, ale je to zpravidla mnohem snazší a hackerovi to může stále přinést slušný zisk.

Například stačí, aby se nevítaný návštěvník dostal do e-mailové databáze vašich klientů, a může začít předstírat, že s nimi jedná pod vaším jménem. Jde o běžně používanou praktiku jménem phishing a už jsme na ni upozorňovali i na našem blogu. Řada nezkušených nebo nepozorných uživatelů, která je zvyklá dostávat e-maily od vaší společnosti, nebude hledat nejasnosti ve sdělení od hackerů. Na jejich výzvu pod vaší hlavičkou tak klidně vyplní i další osobní údaje. Třeba tak se můžete snadno stát součástí rozsáhlého útoku a odnese to mimo jiné i stabilita a dobrá pověst vaší firmy.

Klíčové je nepodceňovat riziko

Nečekejte proto na chvíli, kdy se dostanete do podobného průšvihu. Právě takové společnosti jsou nejviditelnější terč útoku. Je to stejné, jako byste si nechávali v noci odemčený obchod. Těžko se pak můžete divit, že si zloději v celé čtvrti vytipovali k loupeži právě ten váš.

Ve firmách s větším počtem zaměstnanců je pak důležité, aby našel společnou řeč management a IT oddělení. Bez jejich spolupráce nelze budovat kvalitní kybernetické zabezpečení. Zároveň by byla škoda, aby bezpečnost celé společnosti ztroskotala kvůli špatné komunikaci mezi odděleními. Velcí hráči na poli byznysu už to pochopili. Teď je načase, aby si svou zranitelnost v síti uvědomili i ti menší. A to nejlépe dříve, než bude pozdě!

Nejjednodušší krok, jak s bezpečností začít je její otestování. Zjistěte, jak náročné by bylo nabourat se na váš web nebo prolomit vaši wifi.

Security CheckUp ověří stav zabezpečení vašich podnikových systémů, sítě, aplikací, wifi,…

Rádi vám Security CheckUp představíme a vysvětlíme, co přesně by to pro vaši společnost znamenalo.

Buďte před hackery o krok napřed a kontaktujte nás.

člen představenstva MENZO, a.s.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Co se tu dočtu?

    CyberCafé představuje místo, kde se dozvíte pravdu a realitu o IT bezpečnosti. Zabýváme se aktuální problematikou, tím, co společnosti/naše zákazníky nejvíce trápí a co řeší. Rádi s vámi budeme diskutovat o všem, co vás v oblasti IT bezpečnosti zajímá. Nechte se inspirovat našimi články. Přejeme příjemné čtení...

  • Nejčtenější příspěvky
  • MENZO, a.s.

    „Pojďme dělat securitu společně“ není pouze naše motto, je to každodenní výzva pro nás i naše zákazníky. Naším cílem je nejenom dodat řešení problému, ale především s vámi vše projít a vysvětlit. Bezpečnost se nedá koupit, bezpečnost se musí dělat, proto je pro nás důležité, abyste porozuměli, co a proč jsme udělali!
    Pracovníci MENZA mají více než 10 let zkušeností v oblasti IT bezpečnosti. Pomáháme vám řešit otázky moderní informační bezpečnosti.

  • 17 KROKŮ K OVĚŘENÍ BEZPEČNOSTI VAŠEHO WEBU

    Stáhněte si ZDARMA - 17 kroků, jak dramaticky zvýšit bezpečnost vaší webové stránky a nenechte hackery hatit vaše úsilí a vydělávat na vašich webových stránkách.

    Vaše osobní údaje (e-mailová adresa, jméno) jsou u nás v bezpečí a budeme (MENZO, a.s.) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání TIPŮ a dalších užitečných materiálů z IT bezpečnosti (max. 1 měsíčně). Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko Odhlásit se v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracování osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů
  • CHCI DOSTÁVAT INFORMACI O NOVÉM ČLÁNKU NA BLOGU
    Vaše osobní údaje (e-mailová adresa, jméno) jsou u nás v bezpečí a budeme (MENZO, a.s.) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání TIPŮ a dalších užitečných materiálů z IT bezpečnosti (max. 1 měsíčně). Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko Odhlásit se v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracování osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů