Webové stránky – generátor zisku nebo jen nutná výdajová položka?

Proč jste vytvářeli webové stránky? Protože už je všichni měli? Protože kdo není na webu jako by nebyl? Budu neomalený a klidně budu tvrdit, že webové stránky lidé zakládají proto, aby jim přinesly zisk a slávu (ideální kombinací je pak „for money and fun“ – k tomu se hlásím já). A tady je celý ten zakopaný pes.

Jen vytvořit webové stránky a čekat, že mi přinesou zisk a slávu, je stejné, jako dát telefonní číslo firmy do Zlatých stránek a čekat na objednávky. Bohužel, nefunguje to.

Klidně mě citujte. Všichni (podvědomě) tušíme, že na internetu jsou zákazníci a pokud jsou na internetu zákazníci (návštěvníci), jsou tam i jejich peníze. Kolik z vás má doma vytištěný katalog Čedoku s fotkami destinací, aby si vybral dovolenou? Hledáte řemeslníky v tištěných Zlatých stránkách nebo přes vyhledávač? Sami jsme se na internet přesunuli, jsou tam i naši zákazníci.

Otevřete si svůj web a zamyslete se, jestli je pro vaše zákazníky (návštěvníky) přehledný, zajímavý a přínosný, jestli je dohledatelný (i jinak než přímým dotazem na jméno firmy a jméno produktu – třeba dotazem na obor, ve kterém podnikáte nebo na problém, který řešíte). Problematikou dohledatelnosti se zabývá SEO (search engine optimalization).

Gratuluji! Zdá se, že jste prošli sítem a máte navštěvovaný web, o který se někdo velmi pravidelně stará (u nás je to Péťa Vymlátilová, kterou za to bezmezně obdivuji). V tom, jak zajistit, aby vám také webové stránky přinášely zákazníky (určitě to znáte – vejdete do krámu, který vás zvenčí zaujal, ale uvnitř jste si nevybrali) a jak s internetovými zákazníky komunikovat vám mohou poradit internetoví milionáři (ano, i my jim nasloucháme – David Kirš a Pavel Říha jsou hráči první ligy).

Hotovo! Vlastně ne. Vaše webové stránky mají dobré jméno, jsou hodně navštěvované, je na nich virtuální tlačenice, to vše je pozitivní. Jenže v tlačenici se snadno ztrácí věci, ostatně kapsáři o tom vědí své. Virtuální svět se od fyzického prakticky neliší. Kde jsou návštěvníci, tam je pokušení hackerů podívat se návštěvníkům do počítačů.

Mít prodejnu, máte v ní nejspíš kameru, dva zámky, roletu a napojení na pult centrální ochrany. Co jste udělali pro zabezpečení webových stránek (které jsou aktivem firmy), které vám přináší peníze a investujete do nich úsilí? Zkusili jste, jak těžké je vaše webové stránky vyřadit z provozu? Jak složité je zneužít je pro šíření reklamy nebo malware? Pusťte si to hlavou. Já mám rád tvrzení:

Existují dva druhy firem – ty, které byly napadeny a ty, které o tom nevědí. (John Chambers, Ex-CEO, Cisco Systems)

Pavel Duchan

P.S. Zajímá vás, kde jsou bezpečnostní slabiny vašich webových stránek?

Táta a nadšenec. Pokud se nevěnuje informační bezpečnosti a IT bezpečnosti v práci, nejspíš ho najdete doma s rodinou. K IT bezpečnosti se dostal náhodou v roce 2010, od té doby se systematicky vzdělává a hledá nové podněty pro zlepšení zabezpečení zákazníků. Rád popularizuje kybernetickou bezpečnost na konferencích. Ve zbytcích volného času pomýšlí na Ironmana.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Co se tu dočtu?

    CyberCafé představuje místo, kde se dozvíte pravdu a realitu o IT bezpečnosti. Zabýváme se aktuální problematikou, tím, co společnosti/naše zákazníky nejvíce trápí a co řeší. Rádi s vámi budeme diskutovat o všem, co vás v oblasti IT bezpečnosti zajímá. Nechte se inspirovat našimi články. Přejeme příjemné čtení...

  • Nejčtenější příspěvky
  • MENZO, a.s.

    „Pojďme dělat securitu společně“ není pouze naše motto, je to každodenní výzva pro nás i naše zákazníky. Naším cílem je nejenom dodat řešení problému, ale především s vámi vše projít a vysvětlit. Bezpečnost se nedá koupit, bezpečnost se musí dělat, proto je pro nás důležité, abyste porozuměli, co a proč jsme udělali!
    Pracovníci MENZA mají více než 10 let zkušeností v oblasti IT bezpečnosti. Pomáháme vám řešit otázky moderní informační bezpečnosti.

  • 17 KROKŮ K OVĚŘENÍ BEZPEČNOSTI VAŠEHO WEBU

    Stáhněte si ZDARMA - 17 kroků, jak dramaticky zvýšit bezpečnost vaší webové stránky a nenechte hackery hatit vaše úsilí a vydělávat na vašich webových stránkách.

    Vaše osobní údaje (e-mailová adresa, jméno) jsou u nás v bezpečí a budeme (MENZO, a.s.) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání TIPŮ a dalších užitečných materiálů z IT bezpečnosti (max. 1 měsíčně). Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko Odhlásit se v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracování osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů
  • CHCI DOSTÁVAT INFORMACI O NOVÉM ČLÁNKU NA BLOGU
    Vaše osobní údaje (e-mailová adresa, jméno) jsou u nás v bezpečí a budeme (MENZO, a.s.) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání TIPŮ a dalších užitečných materiálů z IT bezpečnosti (max. 1 měsíčně). Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko Odhlásit se v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracování osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů